Kenia reis ISW 2016

In november gaan we op pad met 24 leerlingen naar Kenia om Henny's Academy te openen

In november gaan we op pad met 24 leerlingen naar Kenia om Henny’s Academy te openen

Je vindt hieronder de laatste nieuwsberichten van de deelnemers. Verschillende leuke verhalen en filmpjes van de deelnemers van deze reis over de voorbereidingen, de sponsoractiviteiten, de reis zelf met natuurlijk de bezoeken aan de projecten!

Spelen bij Henny’s Childrens Home 0

16 november 2016

Vrijdag 11 november hebben we met de kinderen van Henny’s Childrens Home doorgebracht. Spelen, muziek maken, dansen, praten, alles werd samen gedaan.
Vriendenboekjes werden gemaakt en uitgewisseld, brieven werden geschreven en gegeven en uiteindelijk werd er hartstochtelijk afscheid genomen van elkaar.
’s Avonds na het eten is de opbrengst van alle spontane sponsoracties van de leerlingen bekend gemaakt.
Dit is het gigantische bedrag van € 12.575 geworden!
De laatste dag van onze Kenia reis zijn we op safari geweest en hebben we staan douchen onder een waterval van 30 meter hoog.
Op deze film vind je een impressie van de laatste 2 dagen in Kenia!

Bezoek Bishop Kalu School 0

14 november 2016

Wanneer je met Girls Empowerment Foundation op reis bent, is een bezoek aan de Bishop Kalu School een “must”. Deze school is gebouwd door de oprichtster van GEF, Henny Smulders.
Dus ’s ochtends met de bus op pad om na 2 uur hobbelen bij de school aan te komen en daar samen met de kinderen van de school, hun ouders en andere mensen uit de omgeving een mooie dag te beleven!
Op deze film zie je hoe we ontvangen worden, wat we delen, hoe we dansen en de eerste beelden van een interland tussen de ISW Dutchies en de Bishop Kalu Lions!

Relaxen op zee, Dol Fijn! 0

13 november 2016

Na 3 dagen hard gewerkt te hebben en veel indrukken te hebben opgedaan, was er een dag van ontspanning.
In en grote bus zijn we onderweg gegaan naar Wasini Island waar we gaan snorkelen.
Na anderhalf uur stuiteren en hobbelen kwamen aan in Shimoni. Op een Afrikaanse bootje die met touwtjes bij elkaar werd gehouden zijn we onderweg gegaan.
En wat we toen zagen……. Fantastisch!
Op deze film zien jullie wat wij allemaal hebben meegemaakt.
Hoop dat jullie er net zo van genieten als wij hebben genoten.

De opening van Henny’s Academy 2

8 november 2016

Naar deze dag hebben we met z’n allen 2 jaar toegewerkt!
In Kenia is er keihard gewerkt om Henny’s Academy te bouwen binnen de tijd en het gegeven budget.
In Nederland is er keihard gewerkt om fondsen te werven.
HET IS GELUKT!
Hoe we dit met z’n allen gevierd hebben zie je in deze film
Super trots op deze mooie school die binnen 5 jaar de beste van het Kwale district in Kenia zal zijn en waar kinderen de basis meekrijgen om hun dromen te verwezenlijken.

Schilderen en schoonmaken 0

7 november 2016

De derde dag van ons bezoek aan de projecten stond in het teken van hard werken! Schilderen, schoonmaken en opruimen. We hebben het allemaal gedaan. Gelukkig was er ook nog tijd voor ontspanning. Zo hebben we de weesmeisjes veel nieuwe spelletjes geleerd en hebben we er een oer Hollandse bingo tegenaan gegooid. Een leuke impressie van deze mooie dag vind je in deze film

Zondag bij Henny’s 1

6 november 2016

Op zondag gaan we met z’n allen naar de kerk in Kenia. Leg dat maar eens uit aan 24 kids van 14, 15 en 16 jaar uit….
Maar na de dienst met veel gezang, geklap en passie willen ze zo iedere zondag naar de kerk.
En omdat dansen in de genen van de Kenianen zit hebben wij ze maar even een aantal hollands dansjes geleerd. Het vliegerlied, van links naar rechts en met z’n allen in een bootje. Ze zijn allemaal voorbij gekomen.
Na een heerlijke lunch vertrokken voor een mooie wandeling naar het “Elephant viewpoint”.
Heerlijk gewandeld alleen waren de olifanten ook een daggie uit.
Na een heerlijk diner nog effe met z’n allen het zwembad in en nu heerlijk snurken….
Deze film zie je een korte impressie van deze dag!

Dansen bij Henny’s Childrens Home 3

5 november 2016

Na een soepele maar lange reis van Nederland naar Mombassa ging bijna alles goed….
Maar door de drukte in Mombassa hebben we de eerste Keniaanse indrukken opgedaan.
Onwijs moe kwamen we aan bij Henny’s Childrens Home waar we na een heerlijke lunch toch weer de energie kregen om er een fantastische middag van te maken!
Ballen maar vooral zingen en dansen met de weesmeisjes werd een groot feest. In het filmpje zie hoe bijzonder dit was. De weesmeisjes met de ISW leerlingen, meisjes, jongens, jong wat ouder…. FEEST!

Tassen inpakken!! 0

23 oktober 2016

Vrijdag 21 oktober zijn Bianca, Cynthia en Esther, die ook als begeleiding meegaan naar Kenia, begonnen met het inpakken van de tassen die meegaan op reis.
’s Morgens gingen ze naar de opslagruimte en zijn alle spullen gaan uitzoeken en sorteren… en dat was veel!
Er lag met name heel veel kleding, maar ook Engelse boeken, EHBO dozen, sportkleding, speelgoed en knuffels.
Aan het eind van de dag was alles gesorteerd en zijn de eerste 18 tassen gevuld!
Zie hier het filmpje van deze inpak-actie!

Vriendenboekje voor weesmeisjes krijgt vorm 0

18 oktober 2016

Toen Bo, Josje, Noa en Dominique gevraagd werd, “wat zouden jullie leuk vinden om te geven?” kwamen ze met het idee over een vriendenboekje. En wat is nu leuker om dit zelf in elkaar te zetten en op die manier iets van jezelf te geven aan de weesmeisjes in Henny’s Childrens Home.

Dus zijn ze met z’n vieren aan de slag gegaan om dit te produceren.

In dit korte filmpje zijn de eerste resultaten te zien. Blijf ze volgen om het volledige resultaat te zien.

We zijn weer een week verder en de meiden zijn lekker bezig. In dit filmpje zie je de vorderingen van het vriendenboekje.

Wat vinden anderen van de Kenia reis? 0

13 oktober 2016

Wij zijn met z’n allen zeer enthousiast over de Kenia reis met ISW. Maar wat vinden anderen hiervan? Met deze vraag zijn Rosa, Eline en Lisa op pad gegaan om er achter te komen wat hun vrienden en vriendinnen hier van vinden.

In dit korte filmpje zie je de eerste interviews met Tess en Michael. Leuk om te horen dat ze eigenlijk wel een beetje jaloers zijn.
Blijf ze volgen om het volledige resultaat te zien.